fredag 12 februari 2010

tröja


Den här tröjan var rolig att göra, började och slutade med 2m.


9 kommentarer:

  1. Så snygg! Jag har tidigare gjort något liknande men.....;o/ Jag har bara 110 nålar så det blir inte tilräkligt stort....Lite avis..... ;o)

    SvaraRadera
  2. ops...som jag stavar då.......flååååt....:o)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara 114 nålar på min gamla maskin men det funkade. Min nya maskin har inte anlänt än.
    När får vi se handduken o disktrasan?

    SvaraRadera
  4. Ok...Jag får göra ett nytt försök....sticka med lösare maskstorlek. Handduk och trasan tjaaaaaaaaa, dom används så flitigt så jag hinner knappt fota dom. Men får väl göra det när dom e nytvättade....Jag gjorde en annan bra sak....en liten lapp som syddes ihop och så en lille hank. Världens bästa skrubb...River gott i skinnet och så go tvål inuti. Visst börjar jag bli pinsam? gigantiskt pinsam.......:o)

    SvaraRadera
  5. Vad är det för garn då lin eller bomull? Jag en tvättlapp att skrubba med kan man behöva, kanske kan man skrubba ut nån rynka :0)När kommer nästa mönster...o vad blir det.

    SvaraRadera
  6. Jag har gjort i bomull men många hävdar att lin är bättre så jag får väl testa nångång. Just nu så är alla "måsten" för många. Vet inte hur jag ska re upp allt jag borde och vill göra så det är svårt att säga exakt när nästa mönster kommer och vilket för det kan jag inte bestämma mig för....ännu.....:o) men det kommer mer......

    SvaraRadera
  7. Simma lugnt, stressa inte ihjäl dej. Men du vet hur det känns när man är på hugget.Jag har så mycket annat att göra men det är inte lika roligt. Jag funderar på att göra några löpare i lin att ställa tallrikarna på, men jag ska kanske vänta till min maskin kommer så kan jag göra något annat än slätstickning.

    SvaraRadera
  8. Jag hade nog väntat på den nya maskinen. Det blir så mycket snyggare med tuck eller slip än slätstickning.

    SvaraRadera